מרדכי פיאטרי

 מרדכי-מרקו בן יוליה ואדולף פיאטרי נולד באיטליה בשנת 1903 התגייס לבריגדה, נפטר בעת שירותו ב- 10בדצמבר 1944

מרדכי בן יוליה ואדולף. נולד ביום י”ז בתמוז תרס”ג (12.7.1903) בפיומה, עיר נמל ליד טריאסט, שבין יוגוסלביה לאיטליה. הוא סיים את לימודיו בבית ספר תיכון בעירו אחר כך התמחה בהנהלת חשבונות בבית ספר מסחרי גבוה. שמונה עשרה שנים עסק בהנהלת חשבונות בחברה מכובדת ואף רכש לו עמדה ציבורית נאה בקהילה היהודית-איטלקית שבמקום.

בנערותו התייתם מאביו וכעבור זמן חלתה גם אמו ולקתה בשיתוק. מרקו טיפל בה במסירות במשך שבע שנים. ועל אף טרדותיו הכרוכות בטיפולה זה נטל חלק בפעיל בחיי הקהילה היהודית והיה לאחד מפרנסיה, כמו כן שימש כראש האגודה הציונית בעירו.

במארס 1939 עלה לארץ ישראל והצטרף לקיבוץ גבעת ברנר. במאמצים רבים הצליח ללמוד את ענף הירקנות ועבד בו במשך חמש השנים שעשה בקיבוץ. על אף השכלתו הרחבה, ידיעת שפות רבות ומהירות התפיסה התקשה מרדכי לסגל לעצמו את הלשון העברית. הוא השתתף בקביעות בשיעורי עברית ונהג להשכים קום כדי להכין את שיעורי הבית. אך מאמציו אלה לא הועילו לו לרכוש את הלשון.

מרדכי קיווה כי השירות בצבא יסייע בידו להתערות בחיים בארץ ולכן החליט להתנדב לצבא הבריטי. חבריו ביקשו להניעו מכוונתו זו מפאת גילו אך הוא עמד על דעתו, פנה לוועדת הגיוס שבקיבוץ שתאשר את גיוסו ובסופו של דבר נענה בחיוב.

מרדכי התגייס לחיל הרגלים הארצישראלי שהיה הגרעין לבריגדה היהודית. ביום כ”ד בכסלו תש”ה (10.12.1944) נפל מרדכי בעת שירותו והובא למנוחות בבית העלמין בקיבוץ גבעת ברנר. הניח אח.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן